piątek, 5 czerwca 2015

cukier różany






Składniki:

płatki róży
cukier

w proporcji
garść płatków : garść cukru


Przygotowanie:

delikatnie oczyszczamy świeżo zerwane płatki róży, 
odcinamy białe końcówki
(w celu uniknięcia goryczy)
 dokładnie rozcieramy w makutrze
lub
w mozdzieżu
(nie rozdrabniamy mechanicznie)


Nastepnie równomiernie rozkładamy
(cienką warstwą)
 na blasze do pieczenia 
lub 
na tacy
uprzednio wyłożonej papierem,
przykrywamy gazą
i wystawiamy do ,,wyschnięcia"
 na świeżym powietrzu
Może to trwać 2-3 dni
(lub suszymy w piekarniku)
pamiętając by od czasu do czasu
przemieszać cukier
(lubi się zbrylać)

Wysuszony-przekładamy do szczelnie zamknietego słoja
i stosujemy jako aromatyczne słodzidło
do herbat lub jako dodatek do wypieków










Smak cukru jaki uzyskamy głównie zależy od rodzaju róży jaką wykorzystamy
oraz od ilości użytych płatków















Smacznego :)







3 komentarze:

  1. Super! Nie widziałam, że to taki prosty pomysł, a efekt jaki ładny i zapewne smaczny :).
    Ja lubię pączki z różą :), a dziś akurat widziałam po raz pierwszy lody różane, ale jeszcze się nie skusiłam ;)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam cukier różany:) Jest boski:) ale twój ma tak śliczny kolorek, ze o moim lepiej nie wspominać:)
    całuski weekendowe kochana

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie rewelacja :) Może jeszcze uda mi się zerwać trochę płatków, bo róża mi już prawie przekwita.

    OdpowiedzUsuń