czwartek, 31 lipca 2014

Galaretka porzeczkowa z delikatną nutą cynamonu i kolendry






Składniki:

ok. 1kg czerwonej porzeczki
ok. 200-250g czarnej porzeczki
200g cukru
1-2 płaskich łyżek kolendry
laska cynamonu
(lub 1/4 łyżeczki)
sok z połowy cytryny
żel-fix 2:1


Przygotowanie:

umyte kuleczk porzeczki
 wsypujemy do WOKA
lub zwykłego garnka
dodajemy cukier i cynamon
 gotujemy na małym ogniu ok.5min
przykrywamy pokrywką i odstawiamy na noc
Na nastepny dzień dodajemy nasiona kolendry
 oraz sok z cytryny,
gotujemy na małym ogniu
na koniec dodajemy żel-fix
gotową galaretkę przelewamy
do wyparzonych słoiczków,
mocno zakręcamy ,
odwracamy do góry dnem
 i kocykujemy do wystygnięcia



jeśli tak jak ja
zdecydujecie się na słoiczki typu WECK
pamiętajcie,że taką
galaretkę należy pasteryzować
przez 10min







Smacznego :)



5 komentarzy:

  1. Wyobrażam sobie jak ta galaretka musi smakować:)
    MNIAM!
    buziaki:):):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapewne wyszła pyszna!!!
    Edith uwielbiam twoje fotki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pracowite z was babeczki kolendra porzeczki to musi smakować:-) ja mam za sobą wczorajszą walkę z ogórkami poszło szybko bo wizja babskiego wieczoru przy winie napędzała mnie do pracy hihi dużo ogórków
    buźka

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy przepis, kiedyś pewnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Za porzeczkami co prawda nie przepadam, są dla mnie zbyt kwaśne :( Ale bardzo podoba mi się pomysł połączenia czerwonych porzeczek z czarnymi - muszę go podsunąć mamie która porzeczki uwielbia.

    OdpowiedzUsuń